середу, 10 лютого 2021 р.

Партнерський форум

... відбувся 9 лютого 2021 року в Києві. От його фрагмент:


Ну а далі виступ пані Світлани вже у більш строгому викладенні, яке, без сумніву, можна буде і прочитати уважніше, та і подумати на дозвіллі.

Сьогодні відбувся форум "Освіта України 2021: статегічні цілі та пріоритетні напрямки".
Для тих, кому цікаво, тези мого виступу:


1. Як розпочинався пілот початкової школи НУШ:

• Не було затвердженого Держстандарту.
• Не було субвенції НУШ чи будь-яких інших грошей для підтримки реформи з держбюджету.
• Єдиний документ, на який посилалися при впровадженні реформи - це Концепція реалізації державної політики в сфері реформування загальної середньої освіти НУШ.

2. На відміну від часів початку пілоту НУШ, 

...тепер ми маємо унікальний досвід та нормативний кейс. Також сьогодні:

• Прийнято закони, які зафіксували графік впровадження реформи НУШ.
Не змінюйте плани під час руху, не запроваджуйте інновацій, які не пройшли періоду тест – драйв.
• Є вчителі, керівники та управлінці, які мають досвід пілотування НУШ.
Комунікуйте з усією країною, не вирішуйте нічого ДЛЯ школи БЕЗ школи!
• Є видавництва й автори, які готові взяти участь у пілотуванні. Запросіть всіх до співпраці!
• Кожна успішна школа – унікальна система, ці школи завжди були "НУШ", створюючи українську школу. В цьому сила можливих та необхідних змін – у наявному різноманітті освітньої системи! Зберігайте різноманіття!
Довіряйте школам у формуванні навчальних планів та програм, введенні новацій в оцінювання та регламенти! Поспішайте повільно!

3. Цей момент дає унікальні можливості:
 
• Державний стандарт базової шкільної освіти за 8 місяців до старту пілоту — ухвалено.
Зробіть Типову освітню програму Дорожньою картою для школи, через новий підхід: 50% обов’язкового компоненту, 50% - шкільного.
• Продовжує працювати субвенція НУШ як потенційне джерело фінансового ресурсу для обладнання кабінетів в пілотних школах.
Зробіть документи доступними для цільового використання! Важливо чітко зазначити, на що вона використовується! Чи є зобов’язання органів місцевого самоврядування чи обласних державних адміністрацій щодо фінансування цього пілоту?

4. Разом із впровадженням пілотного проекту 

...пілоту НУШ для 5-9 класів  мають нормативно закріплюватися:
1. План впровадження пілоту, дорожня карта.
2. Розмір мотиваційних надбавок для вчителів-пілотників;
3. Переліки обладнання для класів і кабінетів;

4. Мають бути чітко визначені всі управлінські ролі

«Команда підтримки реформ» - це має бути Союзом фахових інституцій, Професійних асоціацій та стейкхолдерів, своєрідний Консорціум!

5. Серйозної роботи потребує змістовне наповнення пілоту:

• Розробка системи оцінювання навчальних досягнень.
• Розробка модельних навчальних програм та навчально-методичного забезпечення під них..
• Забезпечення грифування, ритмічного друку і отримання навчальних матеріалів школами.
• Кадрове забезпечення пілоту, визначення і навчання координаторів та вчителів.
• Моніторинг пілоту - циклічні дослідження, підсумки яких допоможуть у визначенні результатів.

6. Цей час супроводжують виклики:

1. Необхідність прискорених координованих дій.
Діти виросли, 5 клас вже очікує!
2. Зростання кількості вчителів, що залучені до пілоту, в понад 10 разів. Навчайте! Заохочуйте! Плекайте!
3. Змініть підходи в оплаті праці, розробіть нову Інструкцію №102!
4. Підбір обладнання буде складнішим процесом. Ретельно перевірте всі літери у документах, щоб школи змогли використати цей ресурс!
Успіх цього пілоту буде особливо важливим, він допоможе країні зростати!
---

Можливо, ми про це ще поговоримо у форумі АМО. Не знаєте, що це таке? Це раніше не знали, а тепер вже знаєте...

Немає коментарів:

Дописати коментар