середа, 13 жовтня 2021 р.

Пригоди з м'якими вміннями

... почались На Ютюбі, ну а де сьогодні можуть бути якісь цікаві речі!

Бо коли я побачив назву лекціїї, то дуже зрадів. Подумав, що зараз знайду поміч в одній справі. Як саме? Далі поясню. Але спочатку покажу комент, що зник:

Попереднє зауваження

Педагоги не знають, а менеджери старої школи пам'ятають, що термін "м'яка сила" чи "м'які засоби" з'явився в цьому професійному середовищі колись як фрагмент концепції розвитку бізнесу через корпоративну культуру. Жорсткі засоби - це посадові інструкції, регламенти, стандарти, бонуси і штрафи, а вже те, що пов'язане саме з корпоративною культурою, створенням атмосфери творчості, ініціативного аналізу, дослідження шляхів можливого вдосконалення веденя бізнесу - це вже одержало назву м'яких. 

Втім, то було колись. Сьогодні варто зазирнути у Вікі, і ще познайомитись з точкою зору різних авторів: 1, 2, 3, 4. Але ж це, скажете ви, про дорослих, а ми ж у школі, нам йдеться про те, як тим вмінням і навичкам навчити дітей. Так, є різниця. Але ми принагідно зазначимо, як синхронне дистанційне навчання (лекція пані Наталії) може бути доповнене асинхронним.

STEM

Я вважаю цю абревіатуру (або її використання) дуже навдалою, що набагато гірша, ніж пара природничі - гуманітарні навчальні предмети чи курси. Бо чого ж історію та психологію виключати з кола наук? Ну а різні методи навчання, орієнтація на дитину, групу, дієвість, варіативність - все це, зрозуміло, педагоги мають обгворювати в своєму колі і знаходити саме в своєму навчальному закладі і в свомєму циклі (кафедрі, напрямку, методоб'єднанні) відповідні рішення. 

Я ж хочу зайти з іншого боку.

Пропозиція

Познайомившись з закладом освіти, де пані Наталія лідер, я і на сайті, і в Фейсбук-групі не побачив:

   а) згадок про учнівське самоврядування; 

   б) дискусій - що педагогів, що батьків, що учнів з тих чи інших питань розвитку ліцею. 

То, може, треба виправити? Так, обговоривши питання Фейсбук-сторінки взагалі і учнівського самоврядування зокрема. В рамках саме того семінару на Всеосвіті, про який мова йшла на самому початку і який в Кременчуці ніяк не може розпочатись. А в Дніпрі, як ми бачимо, майданчик для проведення вже готовий - це група ліцею. Участь можуть взяти всі, кому цікаво - не сумніваємось, що як директор покаже приклад, то цікаво стане всім.

А тоді вже і Кременчук прокинеться...

Реалізація

... в початковій фазі. Ми з пані Наталією миттєво налагодили контакт і тепер міркуємо, з якого боку краще заходити, коли і як саме. А з часом в мене оформлись думки, в яких, як добре можна пбачити, матеріал пані Наталі певним чином відбився.











Немає коментарів:

Дописати коментар