... відгукнувся на публікацію на Всеосвіті і подав там коменти, які, я вважаю, треба ретельно розглянути. Це, здається, краще зробити тут.
За цю справу і берімося в більш чи менш широкому педагогічному колі. Зрозуміло, за участі пана Марка в першу чергу, але також і силами тих педагогів, кому цікаво.
Для початку цитуємо коменти. Логічно, що порядок буде зворотній відносно того, що є на Всеосвіті. Розглянемо їх в порядку появи на сайті.
Доброго часу доби! З моєї особистої точки зору (зараз досить модним є ІМХО, або ж IMXO) dfhnj варто започаткувати масштабну дискусію щодо реалізації учнівського самоврядування у всіх типах закладів освіти.
2. 14:28
По-перше, яка міра компетенцій учнів у самоврядуванні, тобто, на що вони мають неодмінні (нескасовні) права? По-друге: як мають будуватися взаємини між учнями, учнівським самоврядуванням та іншими учасниками освітнього процесу? Самоврядування - інструмент педагогічного впливу (тобто педагоги впливають на учнів таким чином) чи засіб соціалізації?
3. 14:36
Взагалі, учнівське самоврядування - це царина класичної педагогіки, де педагог - наставник, ментор, носій абсолютної істини, визначеної програмними вимогами, чи область педагогіки соціальної, у якій учні і педагоги виступають повністю самостійними учасниками, де педагог - рівноправний учасник однієї спільноти, консультант, модератор, посередник між учнями у вирішенні конфліктів, але в першу чергу той, хто підтримує учнів у спробах зрозуміти закони та закономірності не тільки взаємин у закладі освіти, але всього суспільного життя.
І тепер можна відповісти.
4. 14:23
Абсолютно підтримую. Навіть і щось роблю для цього, помітили? Не чекаючи якихось кроків від когось, а зосереджуючись на тому, що можу зробити саме я. Тут і зараз. Навчивсь цього у мудрих людей.
Пропозицію організувати дискусію в кожній (!) школі не можу не згадати. Хоч знаю, який в тої пропозиції буде відгук. Обговорювана публікація дає нам для цього підставу. І що? Так ми ж хочемо, щоб в кожній школі було самоврядування? Ну тоді і відповідальним за це є кожна школа. А за організацію дискусії - адмін сторінки чи групи, де вони є. А де нема, то треба запускати. І починати дискусію. А може не адмін, а директор? Ні, наполягаю, адмін, а може і будь-хто з педагогів. Ініціативна людина. Мабуть, молода? А може навпаки: досвідчена?
Далі я це повідомлення поставлю в згаданих у тій публікації школах, а потім - по різних вчительських форумах. Скільки буде переглядів, як думаєте? Ну, десь під 100 для початку, за місяць 150-200. А хтось погодиться щось сказати? Ну це навряд, ще нема такої звички. Втім, от погляньте ще раз на посилання про директора. Бачите, вже 500 переглядів за рік-півтора. Ну так буде і з цим текстом, буде працювати, поширювати серед педагогів певні ідеї, готувати їх до зміни життєвої позиції.
5. 14:28
Я за більш широке трактування: самоврядування - це право громадянина сучасної держави. Як ми виховуємо, а не тільки навчаємо, то маємо давати практику, змогу спробувати себе як активного члена колективу, спільноти. Втім, я ж не педагог, так само не філософ. Там, де йдеться про організацію дискусії в Мережі, я можу на чомусь наполягати, а тут просто висловлюю свою позицію.
6. 14:36
Я б думку пана Марка спростив: ви за НУШ чи за СтаРШ? Як за НУШ, то будуйте її в себе в школі. Без самоврядування хіба може ваша конкретна стара школа стати Новою?
Зверніть увагу: інформаційні технології тільки "дозволяють" або, іншими словами, створюють можливості. Скористатись ними мають люди - педагоги, батьки і учні.
В нашому випадку це виглядає дуже просто, як здається: запровадити на сторінці школи групу Учнівська рада. А може ще і в Телеграмі? Та будь ласка, і на ЮТюбі, і в ТікТоці, але почати треба саме в Фейсбуці, бо ж саме тут сторінка школи. Офіційна. На якій посилання на сайт, а там - у зворотньому напрямку. Це система, кластер. Який будь-хто сприймає чи бачить як певний стандарт. І як комусь цікава школа Х у місті У, то куди він піде подивитись, познайомитись з закладом освіти, його поточним життям, колективом, успіхами й проблемами? Так, у Фейсбук. А вже там - по цікавих для кожного конкретних форумах: історія, філологія, самоврядування, спорт, співи й танці тощо.
7. Що далі?
Вже про це казали: будемо поширювати цей текст, залучати до дискусії нових учасників (може, пан Марк когось з кафедри запросить, не обов'язково своєї). Але ми з ним в Запорізькій №19 (і Дніпровській №47) вже працюємо з місцевими педагогами. Як в вашій школі ще поки нема такого форуму чи нема бажання щось обговорювати - додавайтесь до лідерів, беремо всіх, місця вистачить.
А школа-маяк? Це в моїх пропозиціях для пана Марка на Всеосвіті. Не звернули увагу? Ну подумайте, подумайте, може це саме ваша школа? Чудова можливість одержати в свою робочу групу двох досвідчених фахівців.
Немає коментарів:
Дописати коментар