Так, конкретний документ з конкретного сайту.
Документ загалом переконливий, але є конкретні зауваження. Багатьом, думаю, буде цікаво. І корисно. Приєднуйтесь до обговорення.
Статут учнівського самоврядування\1\
РОЗДІЛ І. Загальні положення
1.1. Учнівське самоврядування – добровільна дитяча демократична позапартійна організація\2\ сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, охорони здоров’я, культурного та фізичного виховання, згуртованості шкільного колективу, формування у всіх учнів свідомого та відповідального ставлення до своїх прав та обов’язків, що є невід’ємною частиною системи управління школою. Учнівське самоврядування є універсальною формою активності учнів, яку можна з однаковим успіхом вважати як засобом життя учнівського колективу, так і прикладом творчої самореалізації особистості. Самоврядування забезпечує участь учнів у різноплановій, різноманітній та глибоко змістовній роботі навчального закладу, притягує їх до управління справами колективу, допомагає зрозуміти свої права та обов’язки, формує почуття керівника спочатку у класі, а потім у ліцеї, місті, державі. Учнівське самоврядування – це не наглядова структура, а спосіб організації життя колективу.
1.2. Учнівське самоврядування у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, іншими нормативно-правовими документами, що діють в загальноосвітньому закладі, та цим Положенням.
1.3. Учнівське самоврядування організовується\3\ з учнів ліцею.
1.4. Учнівське самоврядування класу – первинна організація, яка на правах колективного члена входить до учнівського самоврядування ліцею.
1.5. Координують роботу учнівського самоврядування завуч з виховної роботи, педагог-організатор та вчителі – консультанти міністерств, які консультують учнів щодо роботи за окремими напрямками.
РОЗДІЛ ІІ. Мета і завдання
2.1. Метою організації самоврядування є формування і розвиток соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.
2.2. Головною метою є:
- захист прав та інтересів учнів;
- інтеграція зусиль для добрих і корисних справ;
- розробка та втілення проектів, спрямованих на поліпшення навчально-виховного процесу в ліцеї.
- виявлення та підтримка лідерів молодіжного руху;
- формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної громадської діяльності учнівської молоді;
- привернення уваги широких кіл громадськості до проблем молоді у вільний від навчання час;
- розвиток творчих рис характеру, а саме: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику, а також розширення кругозору;
- затвердження здорового способу життя;
- формування норм культури поведінки і спілкування, розвиток вміння вести дискусію, висловлювати свою думку;
- об’єднання старшокласників для добрих, корисних, цікавих справ;
- пошук нових нетрадиційних, цікавих форм роботи з учнями.
3.1. Для кращої координації роботи Президентська Рада \4\ поділяється на шість Міністерств:
- Міністерство освіти;
- Міністерство дисципліни і порядку;
- Міністерство культури та спорту;
- Міністерство преси та інформації;
- Міністерство «Милосердя»;
- Рада справедливих
- Міністерство сприяє підвищенню інтересу учнів до знань, самоосвіти;
- залучає учнів до роботи у предметних гуртках;
- підтримує тісний зв’язок зі ліцейською бібліотекою, допомагає у збереженні та оновленні бібліотечного фонду;
- допомагає у проведенні та організації інтелектуальних ігор;
- займається організацією предметних тижнів, олімпіад;
- Міністерство допомагає адміністрації та педагогічному колективу ліцею у вирішенні питань дисципліни, культури поведінки учнів на перервах, у їдальні, під час спортивних та культурно-масових заходів;
- веде спостереження за відвідуванням уроків учнями ліцею, спізненням на уроки, зовнішнім виглядом учнів (охайність зачіски, наявність ліцейської форми);
- складає графік чергувань класів по ліцею;
- у разі потреби на засіданні Міністерства розглядаються питання дисципліни окремих учнів (за поданням класних зборів);
- оцінка санітарного стану класних кімнат;
- організація та проведення суботників;
- озеленення ліцею, догляд за рослинами.
- Міністерство культури та спорту допомагає в організації цікавого і змістовного дозвілля;
- сприяє розвитку творчих здібностей, розширеного кола інтересів та ініціативи учнів;
- відповідає за організацію та проведення ранкових зарядок;
- пропагує серед учнів досягнення української національної та світової культури;
- залучає дітей до підготовки та проведення спортивно-масових, розважальних програм і заходів;
- пропагування здорового способу життя;
- організація та проведення змагань, спартакіад, турнірів;
- проведення дослідницької роботи по питанням відродження Козацької Слави в Україні;
- вивчення громадської думки учнів про життя ліцею;
- висвітлення життя ліцею на сайті ліцею та сторінках ліцею на соціальних сайтах\7\;
- випуск газет, присвячених знаменним і пам’ятним подіям держави, ліцею, датам народного календаря;
- визначає рівень популярності проведення КТС\8\.
- допомагає одиноким літнім людям, ветеранам Великої Вітчизняної та Афганської війн, інвалідам;
- підтримує зв'язок з благодійними організаціями міста, веде моніторинг людей, які потребують допомоги;
- організовує та проводить доброчинні заходи, традиційні ярмарки.
- вирішення питань порушення дисципліни, Статуту ліцею та Кодексу честі ліцеїста;
- розв’язання спірних питань порушення прав ліцеїста.
---
Зауваження
1. Затверджено наказом керівника №... від ...
2. Ні, не організація. Інституція, що діє в закладі освіти згідно з законодавством і цим положенням.
3. Краще виглядає "складається", хто зарахований, той вже і одержав права і обов'язки. Без додаткових процесів організації (інструктаж, розподіл по підрозділах, ще щось...).
4. Упс... З'явився президент (не думаю, що Президент) і його рада, що, як видається, охоплює міністерства? Це виглядає заскладно. Можна простіше.
5. Видається більш популярним рішення, коли культура (і мистецтво) - то окремо, а спорт там, де дисципліна і порядок.
7. Сьогодні більш вживане "у соціальних мережах".
8. Треба розшифрувати. Мабуть, Колективні творчі справи?
Немає коментарів:
Дописати коментар