Ну, як хто забув, то я нагадаю. А далі вже буде не про минуле, а про майбутнє. Хтось підправить: про сьогодення. Ні, саме про майбутнє.
Втім, починається те майбутнє сьогодні, а почасти вже і вчора? Хоч і не за часів гетьманських.
Отже, погляньте, будь ласка. І так вже воно вийшло, що більше уваги в подальшому було приділено Коростишеву, а Чигирин залишився в тіні. Зараз виправимось. Бо життя ж триває і вже сьогодні в мене є в Чигирині нові знайомі. Ну як знайомі, Фейсбук-друзі, певний статус у спілкуванні. Але почнімо від самого початку.
Заклади освіти
Ось вони:
1. Ліцей 1, сайт, сторінка, ТікТок, Анатолій Вовкогон. 460 учнів \ 52 персоналу \ 40 постійних лайкарів до повідомлень на сторінці.
2. Ліцей 2, сайт, сторінка, Інстаграм, ЮТюб, Світлана Головко. 539 \ 56 \ 40.
3. Ліцей 3, сайт, група ◄, Оксана Скічко. 173 \ 42 \ 50.
А міська рада? Так, треба ж і про неї згадати: сайт, сторінка.
Форуми
1. Чигирин актуальний.
2. Актуальний Чигирин ◄.
3. Живе місто ◄. Оксана Гапін. Юрій Рогатий.
4. Навкруги ◄. Єлизавета Юлкіна, Тарас Юлкін, Інна Трутненко-Калюжна, Микола Возвишаєв.
5. Група Ліцею 3 (див. вище). 18 модераторів! Не пам'ятаю, щоб я таку потужну бригаду десь раніше зустрічав. Але, як можна побачити, вони так і не розглянули повідомлення в форумі. Ну і нема зеленої чи червоної позначки, ще невідомо, чим же ці міркування завершаться. Але от вони, модератори: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18. Аж ось 18.3 глянув, що там з постом? Нема. Зник. Ну я його ще раз поставив.
Тут маємо дещо сказати про перші два форуми. Як придивитись до дат дописів, то стане ясно, що спочатку була сторінка, а потім вона стала група. Я б порадив сторінку розвивати. Почати з того, що на ній започаткувати групу Освіта. Ну і подальші наші тутешні обговорення проводити вже в цій групі. Покажу приклад сторінки саме такого типу. Ідея зрозуміла: в кожної теми є своя аудиторія. А власне сторінка - для важливих повідомлень саме загального характеру, що стосуються всіх.
Пропозиція
Так, ну і тепер вже власне до діла, бо як познайомились, то берімося вже до роботи.
1. Директори двох перших закладів мають завести собі Фейсбук-акаунти і навчитись працювати зі сторінкою закладу. Вони для кого існують, ті сторінки? Адже третій ліцей подає їм приклад. В сенсі, що директор модерує групу, от це сучасний керівник закладу освіти, так же? Але і лідеру є над чим працювати: от приклад того, як сторінка закладу освіти (а не група) може виглядати у розвиненому варіанті - але про це далі. Втім, нічого ж далі не буде, як директори не покажуть, що вони в темі, що їм цікаво, що вони разом з колективом, а не десь там, у своєму кабінеті.
2. Модераторів міських форумів (та і ліцейських), запрошую в професійну спільноту на семінар. Так, дехто вважає, що модерація - це робота. Фах, скіл - то тоді ж треба навчатись? Ні, не для диплому чи сертифікату, а для ефекту, глибинного сенсу своєї роботи. Як це робота. Ну а як хтось бачить в цьому просто забавку, є й такі, то їм можна не перейматись.
3. Як думаєте, може таке бути, що майбутній Президент України от зараз, сьогодні навчається в якомусь ліцеї міста Чигирин? Ну згадка ж про славні часи до чогось зобов'язує? Ладно, нехай не Президент, а от голова Черкаської крайової ради? Ну а мер Чигирина - то це ж точно! Ні, може, звісно, приїде якийсь молодий інженер чи агроном, вчитель і з часом вживеться, вкоріниться, але ж, мабуть, свої місцеві ближче до цього?
А як думаєте, де і як він, той Майбутній, має навчитись бути лідером, відповідальним і ефективним, інакше кажучи справжнім. Адже зараз же всі вони в нас якісь нездалі, правда? Оті політики й посадовці - пострадянські, а ми ж хочемо, щоб були європейські. То на майбутнє маємо саме таких вирощувати, виховувати - справжніх. Згодні?
А як саме маємо це робити, ну практично - як? Чи якось воно вже само-собою здійсниться?
Може, почати зі сторінки? Ну, знаєте, інформаційні технології - це ж ключ до будь-якого розвитку. В цьому сенсі важко переоцінити вагу сучасної сторінки для кожного конкретного закладу освіти. І його вихованців.
Протокол
Так, підготувались, рушаємо 26.2 по зацікавлених спільнотах. І персонально до модераторів.
А що то за позначки біля кожної Фейсбук-групи? Премодерація чи нема? А може цензура? Ну вгадайте, який колір що означає?
А от і перший результат:
Цікаво тепер, хто ж з бригади модерації (їх там четверо) персонально відмітився такою суворістю? І чого, це найцікавіше. Втім, поговорив з модераторами, а то, здається, автоматика працює, що її Фейсбук запровадив в групі. Вже і другий пост з'їла... А потім ми його спільними зусиллями відновили і значок, що спочатку стояв, ◄ зняли. Більше того, в нас вже там і дискусія почалась.
68 переглядів, поодинокі (хоча вже і біля десяти, як гамузом) лайки. То що далі? Чи приїхали? Ні, треба подумати, а тоді вже рушимо. Але спочатку треба ж запросити всіх модераторів на семінар, виявилось, що їх так багато... Ну і поки стало 99 переглядів, запрошував. Не відгукнулись і семінар їх не зацікавив.
Тепер звертаємось до лайкарів шкільних форумів, їх, як ми бачили, біля півсотні в кожному форумі. Може, вони зацікавляться, щось скажуть? 165 переглядів, поодинокі розмови в приваті, але не більше. І можна було б завершувати, але в нас на новій сторінці, що виникла під час згадуваного вище семінару, є нові можливості. Скористаємось.
Аж тут спало на думку заглянути, як там з Фейсбуком у чигиринських посадових осіб? Повний порядок: ось голова міської ради, а от її секретар. А от і керівник відділу освіти. От вам і корінь проблеми, от вам і рішення: один пан Віталій має взяти іншого за руку, відвести до клавіатури і долучити до кола ФБ-письменних - на як же просто. А тоді вже, звісно, і директори закладів освіти з часом з'являться в інформаційному полі. Педагоги, батьки, учні... І ми з ними нарешті поговоримо про... Може, про Стратегічну програму розвитку? Ну, можна й так. А можна якось скромніше, головне ж не в назві, а в процесі. Діалогу, обміну думками.
Аж тут погана новина прийшла з Ліцею 3:
Ну, значок я вже не чіпав, нехай буде жовтий. Хоч мав би бути червоний. Тут тим часом вже 201 перегляд і ще одна новина: голова міської ради і її секретар в свої ФБ-акаунти так і не заглянули, мого запрошення не побачили. Поки що. Протягом тижня. Ну, може колись пізніше...
А вже коли накопичилось 215 переглядів, то відповідний перелік запрошених до розмови вичерпався. Це в Чигирині, а по різних форумах ще пошукаємо зацікавлених. Але з 247 переглядів таких не знайшлось. Отже, і друга спроба (після Коростишева) не вдалась. А бог любить трійцю...
Немає коментарів:
Дописати коментар