понеділок, 22 вересня 2025 р.

Звернення директора школи

Ні, тут не буде ніякого звернення, тим більше, що шкіл же більше нема - тільки ліцеї. Буде обговорення ідеї живого (мережевого) звернення директора закладу освіти до свого колективу. Щотижневого. Зі свого Фейсбук-акаунту. Ну а може у відповідному форумі Фейсбук-сторінки. Ідея виникла під час перегляду деяких відеороликів, що їх записують учні у Інстаграмі (а надто ТікТоці). Ну а далі було ось що:


Як є підтримка від п'ятьох колег, за що я їм дуже вдячний, то щось же корисне чи позитивне в ідеї є? І, зважте, ніхто ж не заперечує, тобто нічого поганого, шкідливого чи ризикованого в тій ідеї ніхто не побачив? Ну і тепер про це поговоримо.

На посилання ходили? Побачили додаткові моменти, так би мовити, штрихи ситуації? Але то вже було, а що ж далі?

1. Підсумки

Так, для початку про підсумки першого етапу. 

По-перше, з'явився новий форум на сторінці закладу освіти. Так, так, Адміністрація. А то раніше вона якось випадала з поля уваги на фоні інших важливих складових. Тепер становище виправлено. 

По-друге, проявились два варіанти: окремі звернення директора і заступника з навчально-виховної роботи чи спільне? А може, розділити по тижнях аудиторії: педагоги, батьки, учні? В подальшому з'явився голос за щомісячне звернення. Себто є про що подумати, є що порівняти. Мабуть, в різних закладах можуть бути задіяні різні схеми?

По-третє, виявився такой от зв'язок. І такий аспект.

І нарешті, як ідея не є зовсім вже безнадійною (а такі побоювання спочатку були), як в неї з'явилась певна підтримка (може і не надто велика, але ж вона є, а це надихає), то рушаємо далі. Як саме?

2. Пропозиція

Вона дуже проста: треба про все це ще поговорити більш предметно. В першу чергу, мабуть, з директорами? Але ж не тільки. І тут нам потрібна аргументація: плюси і мінуси пропонованого заходу чи й інституції, бо це ж не разова дія, а саме системна, важлива складова нової школи, як видається. От про це більше. Я не буду тут далі надто заглиблюватись у аналіз, втім, можна ж завжди дописати... Але почати треба з біблії НУШ. Так, переглянути і спробувати себе, так би мовити, підстрахувати щодо розуміння напрямку руху.

2.1 Плюси:

  • живий і регулярний контакт з колективом;
  • оперативне донесення новин чи термінових, нагальних доручень;
  • постановка перспективних питань на обговорення в колективі;
  • ...

2.2 Мінуси:

  • треба готуватись, а відтак витрачати на цю підготовку час;
  • треба навчитись працювати з відео;
  • при зверненні будуть коменти, на них треба відповісти, а це знову витрати часу;
  • ...

3. Протокол

В мене і п'ятьох інших прибічників ідеї (поки писав, стало нас вже семеро) є просто особисто знайоми директори: 1, 2, ... Що вони нам про це сказали?

Був свого часу проект Директор НУШ-25, там є посилання на ФБ-акаунти директорів закладів освіти з різних регіонів. Може, скористаємось? 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13. Так, є саме тринадцять адресатів - ну що я можу зробити? Поки що, а як колеги додадуть ще якихось директорів, з якими вони особисто не знайомі, але до яких можна (чи треба) звертатись, то тоді ми цей перелік збільшимо.

Далі цей текст обговорили на нараді робочої групи, дописали, скоригували і вперед? Запрошуємо директорів (на 11 переглядах цього тексту і десятьох голосувантах). За кілька днів переглядів стало 50, але ніхто з директорів нічого не сказав. Голосувантів побільшало, але вони теж нічого не запропонували. Мабуть, ідея передчасна? Ну, не знаю, з різних причин. Ми до неї ще повернемось, я певен.

Ну а поки що на 58 переглядах робимо паузу. Ніхто нічого не сказав... Втім, коли (на 62 переглядах) обговорювали все це з двома колегами, то зачепили тему сайту. Сайту директора. Далі буде.


Немає коментарів:

Дописати коментар