Який-який? Де-де? В Житомирі? Маяк?
Так так. Саме там, в Житомирі. Маяк. Зараз розберемось. І потім поговоримо про це в форумах: 1 ◄, 2 ◄, 3 ◄, 4 ◄. Поговоримо передовсім з Валентином Арендарчуком і Людмилою Зубко. Але так само з вчителями, батьками і учнями, так же?
1. Преамбула
Ну, багато розповідати не буду, просто погляньте самі. А ми берімося до справи, прояснити, зрештою, де ж там маяк в Житомирі? Як хто не знає, то школа Сухомлинського - то був свого часу маяк радянської освіти. Ну звісно, були маяки серед колгоспів, серед районів, ну і, так само, серед закладів освіти. А тепер не маяки, а "пілоти". Але ж суть та сама? Подати приклад, показати, як конкретно і ефективно треба діяти у певному напрямку. То чи є в Житомирі маяк Нової української школи? Пошукаємо...
2. Кандидати в маяки
Так, кандидати на визначення у якості маяка. Для інших закладів, таких, хто поки що, можливо, десь позаду. А може хочуть і наздогнати лідера? Хто б він не був.
2.1 "Всесвіт"
ІСУО, сайт, Фейсбук. Марія Левченко.
У директорки нема ФБ-акаунту? Чи я погано дививсь? Може, латиною? Ну ще до цього повернемось, як познайомимось з іншими закладами. Чи їх лідерами.
2.2 Франківський
ІСУО, сайт1, сайт2, Фейсбук. Віктор Рудніцький.
О, чудово, можна буде з паном Віктором прояснити питання про колежанку, пані Марію. Ну чи дійсно її нема у Фейсбуці? А сайт №2? Ні, ну якось те, що є на сайті університету, воно надто скромно виглядає. Потрібен же і власний сайт.
2.3 Ліцей 12
ІСУО, сайт, Фейсбук. Олександр Голяченко.
На сайті закладу Фейсбук не згаданий. Загалом, багато житомирських ліцеїв в Фейсбуці є, от погляньте. А пан Олександр відразу (пані Маріє, зважте) виглядає у своєму акаунті саме як лідер цього закладу, так же? Були на посиланні? Але як же бути зі сторінкою? Бо не може бути маяк без неї, згодні?
2.4 Політехнічний
ІСУО, сайт, Фейсбук. Наталія Венцель.
І тут нема сторінки. Чому? Ну про це ще поговоримо, а поки що давайте осмислимо загальну картину і складемо початковий план дій.
3. Протокол дискусії
3.1 Вихідний стан
Отже, підготовку завершено, можна починати і обговорення. У нас в активі два директори і одна директорка сучасних чи мережево-письменних, а одна директорка в пасиві як... Як не залучена. І через це вона не може поки що брати участь в спільній розмові. Так треба виправити. Це ж дуже легко.
Може й легко, але тільки тоді, коли знати, з якого боку до цієї проблеми підходити. А це проблема? Директор поза Фейсбуком. Ну, як на мене, то головна. Проблема лідерства: як директор не залучений до Мережі, то і колектив в тому самому стані, навіть жодного натяку на НУШ бути не може. Ну це ж точно не маяк. А тут про обернуту піраміду лідерства докладніше.
Стривайте, а може ж воно все навпаки: в тому Всесвіті все так гарно, так багато всього зроблено цікавого і важливого, що до того Фейсбуку просто руки не дійшли? От про це і спитаємо у тих, хто в курсі. У пана Валентина і пані Людмили, що їх ми згадали на початку? Ні, мабуть, поки що обійдемось без них. А як потім вони приєднаються, то і чудово. А почнемо з трьох... ну, майже мушкетерів за характером (хоч не всі з вусами), але за посадою лідерів своїх колективів. І перша задача, яка дещо несподівано тут постала: залучити пані Марію. Ну а потім вже побачимо, як рухатись далі.
3.2 Перша спроба
З одним директором контакт встановили моментально, а двоє інших запрошення не помітили. Тоді рушаємо до форумів. 12.9 на п'яти переглядах цього тексту.
Перший результат можна побачити біля посилань на форуми в кольорах. Зелений - без премодерації, жовтий - з нею, червоний (будемо сподіватись, що в нас цього не буде...) - цензура.
Наступного дня маємо 14 переглядів і невизначеність в форумах:
3.4 Третя спроба
Тепер рушаємо до закладів освіти, що мають в Фейсбуці представництво. Виходячи з тези про те, що саме серед них може бути наш маяк, так ще і не один. Сторінки: 10, 24. Групи: 1 ◄, 5 ◄, проф ◄, 7 ◄, 20 ◄, 25 ◄, 26 ◄, 28 ◄, 33 ◄, 34с ◄, 34в ◄, 36 ◄. А ще в нашому активі є директори: Олександр Величко, Олена Дерев'янко, Михайло Чемерис, Ірина Янчук, Яніна Глінчевська, Олена Кулініч, Іван Денисюк.
22.9 на 79 переглядах запросили. Наступного дня 90 переглядів, але ніхто нічого не сказав. Ну як не сказав, дехто надав дружній статус, дехто в приваті мені щось написав, але ж то приват... Ну а червона позначка від 26 ліцею зрозуміла: пост вилучений. А всі інші форуми для запрошення поки що зачинені. Поки що... А чого ж чекають модератори?
3.5 Що скаже начальство?
Як ви поглянете ще раз на початок цього тексту, то побачити, що розмова з особами, відповідальними за розвиток освіти в Житомирі, була анонсована з самого початку. Втім, події дещо змінили планований сценарій. Зараз я сподіваюсь, що більш ефективною буде пропозиція для Людмили Зубко (1, 2) і Лідії Чередніченко ◄. Вона дуже проста: не будемо занурюватись в аналіз того, що є в цьому тексті про стан згаданих закладів освіти в сфері ІТ. Краще буде знайти в Житомирі одного директора ліцею, який хотів би стати маяком в цій справі. І тоді за три місяці ми покажемо решті закладів дещо суттєве. Я не буду живописати цей можливий результат, бо це ж залежить від нашої спільної роботи. Втім, напрямок цієї роботи для мене як фахівця цілком зрозумілий, питання лише в тому, що нема того директора. Ентузіаста. Справжнього лідера. Дуже сподіваюсь, що він моїм співрозмовникам відомий. Зараз перевіримо.
А пан Арендарчук? Ну він же не хоче бути в темі... А до пані Людмили ще одна пропозиція. В неї, як уважний читач помітив, є і акаунт, і сторінка. А для чого так? Для того, щоб на сторінці можна було заводити окремі форуми для окремих проектів. От перший кандидат: Житомирський маяк. Ну а як навчимось працювати в цьому форумі, то тоді можна запускати і інші. Наприклад, для охорони здоров'я, соціалки, культури тощо. В гуманітарній комісії знаєте скільки напрямків? Але освіта - головний. Із зрозумілих причин, саме тут люди (дорослі!) мають навчатись діяти по-новому. Ну, як хочете, то по-європейські - вже ми про це раніше згадували, ходили на посилання?
Аж тут і ювілей:
... і лайк від пані Лідії. Діалог стартував. І продовжився. Щоправда, тільки в приваті. Я коли побачив свого часу, які громадські організації представляє пані Людмила (1, 2, 3, 4), був певен того, що в нас відбудеться дуже ефективна, плідна, цікава для всіх розмова. І пана Арендарчука залучимо до Фейсбуку... Не так сталося.
Ну а ми на 112 переглядах рушаємо на пошуки маяків освіти за межами Житомиру.



Немає коментарів:
Дописати коментар