Ні, це буде не наукова стаття на конференцію і не есей в залік системи підвищення кваліфікації, а... Ну, побачимо, як назвати цей жанр - спочатку треба щось зробити, а там вже і оцінювати чи давати назву.
Наука
Я про наукову конференцію згадав не дарма. І далі наводжу перелік прізвищ науковців, що плідно цією темою займаються. Так, учасників конференції. Загалом, треба сказати, самоврядування згадано в тексті 91 раз.
176 стор. Ю. О. Коростіль, Н. Г. Осьмук. Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка. РОЛЬ САМОВРЯДУВАННЯ У ФОРМУВАННІ КОЛЕКТИВУ (на основі спадщини А. Макаренка)217 стор. Л. В. Корж-Усенко Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка РОЗВИТОК УЧНІВСЬКОГО І СТУДЕНТСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ: ДОСВІД А. МАКАРЕНКА І ПОПЕРЕДНИКІВ
232 стор. О. О. Штань. Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка. ФЕНОМЕН САМОВРЯДУВАННЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ ПРАКТИЦІ А. С. МАКАРЕНКА ТА М. Л. ДОВГОПОЛЮКА
Зазначимо принагідно, що у Фейсбуці я знайшов двох з чотирьох авторів - це рівно 50%.
Всі вчені з Сумського університету Про який можна поговорити окремо саме під кутом зору учнівського самоврядування. Ну, в університеті, звісно, студенти, а не учні, але ж ще вчора були учні. А завтра будуть молоді педагоги. То тим більш цікаво. До речі, крім згаданого вище сайту, є ще і сторінка.
Сумський педагогічний університет
Склад
Дюбченко Євгенія | Шкіль Вікторія | Шевченко Оксана |
студентський ректор | перший студентський проректор | голова департаменту із культурно-масової роботи |
Вода Антон | Вода Анастасія | Гавриленко Владислав |
голова департаменту із суспільно-побутової роботи | голова департаменту з інформаційної роботи | голова департаменту з спортивно-масової роботи |
Чорна Влада | Дубіковська Анастасія | Скусинець Анна |
секретар студентського ректорату | студентський декан природничо-географічного факультету | студентський директор ННІ історії, права та міжнародних відносин |
Провозьон Софія | Кириченко Едуард | Макаренко Юлія |
студентський декан факультету іноземної та слов’янської філології | студентський директор ННІ фізичної культури | студентський директор ННІ культури і мистецтв |
Покидченко Данило | Матвієнко Карина | |
студентський директор ННІ психології і педагогіки | студентський декан фізико-математичного факультету |
Скажу чесно, мене здивувало, що замість "голів студентських рад" згадані директори й декани. Ну, подивимось, подивимось... Ще зазначимо, що з 14 активістів у Фейсбуці є 6 - це 42%.
Загалом, сайт розповідає докладно про всю вертикаль студентського самоврядування: факультет філології, кафедра психології, кафедра спецосвіти, інститут педагогіки, інститут історії, інститут культури, кафедра педагогіки. Може не всіх згадав, але підхід чи й рівень інформаційної роботи в Університеті з цього напрямку можна побачити й оцінити. А принагідно зазначити, що з семи підрозділів, що згадані, тільки в двох є свої власні Фейсбук-об'єкти: інститут культури і кафедра педагогіки.
Пропозиція
Після такого знайомства можна сформулювати для початку другорядну чи супутню мету подальшої роботи: залучити згаданих вище науковців і активістів (неофейсбучених) до сучасних комунікацій. А то як же ми будемо говорити з ними про наші спільні справи? Телефоном? В Телеграмі? Ну це ж обмежене коло, а нам треба широке. То я краще за Фейсбук нічого не знаю. І от коли ми з тими, що вже в Фейсбуці, почнемо цікаву й змістовну розмову, тоді й ті, що сьогодні пасуть задніх, неодмінно приєднаються. Їм же буде прикро, що без них там щось відбувається? І тоді я тут поставлю посилання на новенькі акаунти, відсоток сучасних компетентних й ефективних колег зросте і ми наблизимось до 100%. А тому з навчених, хто візьме свого колегу за руку, підведе до гаджету (?), заведе в Фейсбук - ну тому буде від товариства окрема подяка і респект.
Але то дійсно другорядна, не головна мета, відтак давайте вже ближче до справи. Вона, ця справа, буде така:
1. Переглянути пропозицію щодо вигляду Фейсбук-сторінки закладу освіти.
2. Подумати, чи не варто було б на сторінці Університету запровадити групи - для його підрозділів, інститутів, кафедр. І доручити вести ті групи персоналу тих саме підрозділів. А, так з чого ж ми починали: студентська рада повинна мати власну групу? В якій можна було б поговорити про студентське самоврядування. Поговорити зручно і предметно, ефективно щодо результату обговорення. От, бачте, коло замкнулося, дійшли, нарешті, і до самоврядування.
Принагідно можна поглянути на досвід Полтави і Миколаєву. Жодних груп там нема. Відтак, запровадивши групи на сторінці, можна бути посісти очевидну позицію лідера впровадження новітніх інформаційних технологій серед педагогічних вишів.
3. Подумати, чи не варто було б ще і інститутам мати власні сторінки? На сторінці Університету загальна група, посилання на сторінку інституту, а вже там все по напрямках роботи, підрозділах тощо. Це як альтернатива? Ні, як розвиток, на сторінці Університету його підрозділи повинні мати свої групи - це я так думаю. Інститут культури тут має вже напрацювання.
4. І от всі ті роздуми треба десь зафіксувати. Можна у власному блозі (є такі?), можна у групі, можна коментом до цього тексту (ну це як щось коротеньке, не розлоге, наприклад: маячня). А як текст великий, то коментом поставити посилання на той свій есей. Чи варте такої уваги питання формату Фейсбук-представництва для Університету? Ну, не знаю, як на мене, то це дуже важливо. А як думають колеги ми дізнаємось з коментарів.
Ну і нарешті, чи все це про Макаренка?
---
В перший день був 21 перегляд. Без відповідей, окрім діалогу на сторінці Інституту культури (див. напрацювання). Втім, вдалось зробити і другий крок, до школи, адже Антон Семенович був саме практик.
Ну а цей текст продовжував працювати. За тиждень було 78 переглядів і один позитивний відгук.
Тижневі підсумки соціологічного дослідження:
ВідповістиВидалитиhttps://vseosvita.ua/user/id1090004/blog/anton-makarenko-i-my-75225.html
За місяць повернемось до теми.