вівторок, 4 липня 2023 р.

Бенчмаркинг і НУШ

Була в нас (і продовжується) цікава розмова про бенчмаркинг, яка виросла з питання про НУШ, то я хотів би відповісти більш розлого, системно, неквапливо.



Ну і тепер цитата з тої дискусії:

1.Бенчмаркинг с наилучшими конкурентами в мире.

2.План стратегического развития в зависимости от того, хотите быть середнячками, плестись в хвосте или лидировать в образовании в своей нише?

3.Команда исполнителей.

4.Проект менеджмент - пропишите всё по этапам со сроками и остальными требованиями, литературы полно.

5.Действуйте.

Розгляньмо по пунктах.

1. Це коли вже ваша школа все, що пропонує НУШ, зробила, лідером освіти в своєму регіоні стала і тоді постає питання: з ким би позмагатись? Але як школа тільки починає процес, то НУШ йому пропонує, так би мовити, узагальнення передового досвіду, без прив'язки до конкретних лідерів чи систем, технологій. Все це треба вирощувати в себе, на місці. 

2. Вправи зі стратегіями, що значною мірою позичені в бізнесу (ну підхід) себе, як мені здається,  не виправдали. Більш органічним для школи видається саме органічний, а не стратегічний підхід. Так, коли школа рік за роком виростає з себе минулої, додає покроково, покабінетно, поперсонально. І що буде за два-три роки вона не знає, хоч, звісно, концепція НУШ її на певному курсі тримає.

3. От тут десять раз згоден. А на одинадцятий скажу: а лідер є?

4. Ну це, здається, вже декомпозиція стратегії на проекти? А не навпаки? Може, кабінет (чи кафедра) хімії зробить проект "Наша вода", а філологи запровадять клуб "Суботні теревені" - без проекту. То я б тут все віддав лідерам напрямків. Чи педагогам-методистам.

5. Ну ще раз десять разів згоден. Я навіть перший крок запропонував: запустіть в себе Фейсбук-сторінку. З відповідними групами. Ну а далі вже як вийде...






Немає коментарів:

Дописати коментар