пʼятниця, 18 жовтня 2024 р.

Персональний бренд

Це я був на вебінарі:

І тепер хочу посприяти тому, щоб кожен (та ну...) вчитель цієї теми долучивсь. Ну всі ж можливості є, про це далі, до того ж тема важлива і для учнів (так, так, для тих, хто хоче бути сучасним, просунутим, вчитись у виші), і для батьків, і для менеджерів освіти, і для депутатів чи громадських активістів - ну, далі про це поговоримо докладніше.

Отже, почнемо від власне самого вебінару чи дистанційного навчального ресурсу.

1. Вебінар

Тут запис, тут презентація. І, як ви презентацію схотіли подивитись, то помітили, що й група відповідна з'явилась. Так, я думаю, що тема настільки важлива, що під неї треба формувати окрему спільноту.

Стосовно ж змісту можу тільки ще раз подякувати авторці і організатором і підписатись під усім, що там було сказано. Ну а далі спробувати підтримати практично, поширити  все те, про що там йдеться.

2. Практика

Так, йдеться саме про те, щоб доповнити теоретичний матеріал практикою. В класичній дидактичній схемі: почув щось нове - спробуй використати. Я свідомий того, що більшість тих, кого я згадав раніше як потенційних учасників спільноти, жодних практичних кроків робити не схочуть. Мовляв, та все це ми знаємо, чули, нам не треба... Але ж певна кількість (найбільш активна верства) скаже: так, мені подобається, я згоден, в мене і раніше якісь такі думки були, але що маю робити практично? Ну от завтра, з чого почати?

3. Формати практики

Щоб навчитись їздити велосипедом чи грати на гітарі треба ж мати відповідну базу, оці самі інструменти. І хоч ця частина майбутньої реалізації ідей вебінару найбільш проста, ну чиста техніка, але саме вона може бути прикрою перепоною для початку руху. То давайте спробуємо від простого до складного.

3.1 Блог на Всеосвіті

Я показую приклад, але зрозуміло, що так само (чи майже так само) будуть виглядати будь-які блоги на будь-яких сайтах - місцевих ЗМІ чи центральних. Це найпростіше. Як є досвід написання статей. Ну а як нема, то треба вчитись?

Підкреслимо ще раз, найпростіше блог виглядає з точки зору реалізації, технічних деталей запуску цієї можливості в роботу. Зміст, стиль подачі матеріалу, зрозуміло, вимагають високого рівня професійності. Блог має бути цікавим читачу. Цілком можна вважати це найскладнішим?

3.2 Група Фейсбук

Ще один дуже простий інструмент, але призначений вже не для розміщення текстів, а для їх обговорення, спілкування, обміну думками і ідеями, а через це формування певної спільноти. Може, це буде група вашого класу на сторінці школи. Може, група вашої школи на сторінці ОТГ. Може, просто автономна (не на певній сторінці) група про вашу улюблену (чи найскладнішу) тему з якогось курсу, якоїсь навчальної програми. Подумайте. І запускайте. Як це зробили, скажімо, батьки Миколаївщини.

А тут можна побачити різні приклади і поради для модератора-початківця. Ну а в нашій раніше згаданій групі можна ставити питання і показувати колегам, що у вас вже є - може тільки ідея чи ще невиразне бачення, але ж воно є, то можна і треба обговорити. Або що не так, не вдається, не виглядає так, як хотілось би. Рухатись треба потроху кожного дня в колі подібних до себе учасників. Як таких само початківців, так і, звісно, більш досвідчених.

3.3 Фейсбук-сторінка

На крок складніше від групи. І це зрозуміло, це ж вже комплексна інформаційна (і суспільна) конструкція. В попередньому пункті згадані сторінки закладу освіти і ОТГ - вивчіть ці приклади, подумайте про структуру того питання чи напрямку роботи, де на вашу думку могла б бути корисною саме сторінка. А не група. Ну і питайте в колег в нашій навчальній групі, що вони порадять. Але маєте сформувати ескізну чи чернеткову концепцію тої сторінки. Чи підготувати тези, попередню пропозицію тощо. Ну щоб було що обговорювати.

3.4 Сайт

Не можна не зазначити, що все те, про що йшлось на вебінарі в широкому розумінні, у більш вузькому, утилітарному називається сайт-портфоліо. Але сайт надто потужний і гнучкий інструмент, щоб ми побачили тут якісь обмеження чи згадали про якісь рамки. Все в руках автора, головного конструктора (чи редактора). Деміурга, одним словом.

От для історика, от для філолога, а от шкільна газета - це все сайти. А от де ми з вами зараз - хіба це не інструмент для керівника методоб'єднання? Школи? Району? Навчального предмету? Тільки від вас залежить, від бажання охопити певну аудиторію. Чи тему? А хіба це не те саме? Ну от бачте, як тільки починаєш рухатись конкретно, то відразу питання. А для цього навчальна група, питайте - і вам відповість спільнота.

До речі, коли були в групі модераторів, побачили відповідний сайт?

4. Навчальна група

Так, саме та, де презентація. І в яку додадуться всі ті, кому цікаво. Але це буде потім, а ми для початку запросимо ось кого, учасників Зум-події:

Ні, не всіх ми знайдемо у Фейсбуці, але ж шанс є. А ще персонально запросимо Зою Литвин і Ольгу Кулікову. Хто вже встиг подивитись запис, той знає, чому. 

А зі згаданими вище учасниками картина така: 1, 2, 3, 4, 5(1,2,3), 6, 7, 8, 9, 10. Там, де посилання є, є і запрошення. А там, де нема, так тої людини я не знайшов. Рахуємо? 5 з 10? Це такий був мій прогноз...

До 21 жовтня тут стало вісім переглядів і більшість запрошених відгукнулась, ми зараз радимось у чаті про те, як нам далі рушити і що саме робити.

...

Текст, як можна зрозуміти, ще не остаточний, як обговоримо його з колегами, може щось додамо чи скоригуємо. А тоді вже будемо запрошувати широко по різних форумах, не тільки вчительських, бо тема, як видається, стосується багатьох - в першу чергу активних з точки зору громадянської чи особистої позиції.





Немає коментарів:

Дописати коментар