Йдеться про враження від дистанційного курсу
Що їх, мабуть, було б добре і обговорити, так же? Ну тоді до роботи.
Громада. Що це? Як життя в громаді допоможе реалізувати свої можливості. Яку користь може принести кожен із її членів.Я не буду повторювати, що курс мені сподобався, а зосереджусь на тому, як його, може, використовувати і розвивати. В кожній школі, в кожному класі, бо нема сумніву в тому, що на підставі чи на основі курсу кожен вчитель (чи кожне методоб'єднання и зрештою школа) мають сформувати свою власну конкретну навчальну технологію.
Чим інтегрований курс "Громадянська освіта" відрізняється від "компетентності", про яку ми говоримо? Тим, що компетентність набувається в практичних справах. На основі, звісно, певних знань, інформації, що є в курсі. Але, мабуть, в рамках учнівського самоврядування? Скажімо, в такій схемі, а може в іншій, але ж видається, що саме учнівське самоврядування має слугувати тим наріжним каменем, що всю цю роботу має об'єднувати чи спрямовувати.
А з якого класу і як саме треба починати? Легше спитати, звісно. Можна згадати тріаду жовтенята - піонери - комсомольці. Не випадково три ступені, правда? Три різних підходи, адаптовані під вікові відмінності, втім, все одно все це під проводом "старшої піонервожатої". То є і певна єдність.
Ну от, скажімо, Фейсбук-форум для класу, щоб "обговорити" ті чи інші питання - це
з якого класу може бути? Ми кажемо, що діти і так сидять в Мережі. А де саме? В ТікТоці? В тих чи інших стрілялках, квестах? А обговорення питань, про які ми говоримо зараз - це може бути в форумі? Ні, що учні 11 класу все це мають вміти, то точно, а з якого класу починати підготовку і як? Видається, що можна діяти так: з першого класу групу на сторінці школи створюють батьки. Вони можут поадвати тут тексти чи посиланя, які підготували їхні діти, але до 13 років ті свого голосу не мають. Аж ось у восьмому класі учні вже мають право на власний акаунт і тоді вже додаються до групи як повноправні члени спільноти.
Екскурсія у виконком. Може, чотири? Секретаріат, відділи освіти, охорони здоров'я і житлово-комунального господарства. І в такому порядку: спочатку на сайті вивчаємо, що це за підрозділ, а потім вже рухаємось, щоб поговорити з урядовцями. Зрозуміло, що це план на рік. Зрозуміло, що для старшого класу, але в 5 чи 6 про це можна поговорити?
Про членство у громаді. Тут треба чітко сказати, що діти не є членами територіальної громади як такої. Стануть у майбутньому, мають готуватись - це так. Але вони є членами учнівської громади школи - тут рівноправні всі, незалежно від того, чи вони вже в старших класах, чи ще у середніх. Ну, молодші, мабуть, ще ні? З якого класу можна чи треба формувати раду класу?
Віртуальна екскурсія малою батьківщиною? Презентація для початку. На сайт школи. Як конкурс? І голосувати усім загалом чи журі? Ні, тільки голосувати і, зрозуміло, спочатку обговорювати, аргументувати - що кому сподобалось і що можна було б зробити не так.
Тепер до Модулю №2.
Немає коментарів:
Дописати коментар