пʼятниця, 28 квітня 2023 р.

Київ. 294. НУШ-2

Ну ви зрозуміли, правда? Це продовження розмови про НУШ в одній конкретній школі.

Я дуже вдячний пані Ользі, що вона діалог підтримала, запрошував її в автори цього сайту, ну поки що нема коли. Тому от буде така досить незвична форма, з часом, може підемо далі.


1. Форум класу

Все залежить від цільової аудиторії форуму.

Якщо форум направлений на обмін досвідом, то ідея має місце. Але чи вистачить часу вчителям реагувати і відповідати на купу запитань? Я сумніваюсь. Крім того наразі ми накопичуємо досвід. Пробуємо….Помиляємось…Щось змінюємо. Оптимістично сподіваюсь, що на основі пілоту, влітку зможу сформулювати короткий огляд того, як минув адаптаційний період НУШ у середній ланці.

2. Газета класу

Як на мене це зайве. Така форма роботи не чіпляє сучасних учнів. Маючи сторінку школи, інстаграм, вайбер групи ……це непотрібне дублювання інформації. Хоча іноді ми використовуємо ПАДЛЕТ дошки для роботи в дистанційному форматі.

3. Методоб'єднання початкової школи

У нашій школі діє предметно – методична спільнота вчителів початкової школи і вихователів групи продовженого дня. Так це окремий структурний підрозділ. У них свій план роботи, свій досвід. Наразі вони дуже круто реалізовують усі ідеї Нової української школи. Мені є чим пишатись, бо за функціональними обов’язками заступника директора я керую початківцями.

Але про окрему їх групу – я подумаю – дякую за ідею.

Ольга Мирошникова

---

Продовжуємо обговорення...

1. Форум класу

Та ні, питання конкретне: форум першого (може другого) класу на сторінці школи! А для 294 я б ставив питання так: хто з вчителів хоче спробувати власну (пілотну) групу? Для свого класу. Ну і залучити батьків: хто готовий стати модератором форуму свого першачка (своєї першачкині)? Бо ж тут ми не можемо і не маємо забути про батьківський комітет (чи раду?) класу. Це ж і їх форум також.

Як думаєте, важливо, як називати - комітет чи рада? КДБ не нагадує? Райком партії. Ми не замислюємось, звідки в мові ці слова, а звідки? НУШ згадує про ради - учнівську, батьківську. Не кажучи вже про педагогічну.

До речі, про совок, як вже його згадали: 


Це цензура? Ну радянська ж звичка, свобода слова десь загубилась.

2. Газета класу

Дублювання... Дійсно, можна уявити певний пост, поставлений по всіх згаданих платформах. Наприклад: потрібен волонтер для роботи з сортування печива. Чому ні? Але ж газета - це не тільки і не стільки медіа, що доносить контент до читача. Ну, там, папір, радіо чи Інтернет на тій чи іншій платформі. І зауважте: на кожній з цих платформ своя аудиторія і своя специфіка. Втім, зараз не про це. Зараз про редакцію, журналістів, що пишуть, і редактора, що завдає газеті певного напрямку. 

Тепер давайте замислимось: згаданий вже раніше форум - це, часом, не газета? Ну може й так. Якщо є модератор, який відчуває відповідальність за форум, і журналісти, що пишуть цікаво. Так кожен же може писати в форум! Може, але не пише. Бо не кожен вміє і хоче, не кожен відчуває потяг до журналістики. Відтак виходить, що запустити форум - це лише початок. Потім з нього можна зробити ого-го що таке, цілу інформаційну систему, цілий кластер. До 11 класу ще скільки часу! Так, так, будь-яку розгалужену інформсистему можна створити для одного класу - а які тут обмеження? Як люди творчі і ініціативні, НУШівці - діти, батьки і педагоги. Але починати, тим більше в початковій школі, треба з чогось простого - з Фейбук-групи. А вже тоді, вивчаючи літературу, мови, медіаграмотність практикуватись у власному форумі. Ну і у будь-яких новітніх середовищах.

3. Методоб'єднання початкової школи

Ага, спільнота діє, а виходу в сучасний інформпростір не має. 

Подумаймо, як саме діє? Невідомо, як саме, як само-собою склалось - так і добре. Відтак, як тепер буде мати якусь артикульовану, а не стихійну, організацію (кафедру, лабораторію, методоб'єднання), а відтак і той форум, то це ж на плюс піде чи на мінус? Ну тій спільноті або вже і організації, інституції НУШ. Відповідь, здається, очевидна. 

А в 294, як з'ясувалось, взагалі нема методоб'єднань. Ані природничих, ані гуманітарних, то що вже казати про початкову. То давайте подамо приклад вчителям-предметникам.

Стривайте, а як вчитель-новатор і методист, що одержав собі форум класу (пілотний, ми ж домовились), як він в тому форумі... Ні, ні, не годиться. Форум класу для батьків і дітей, там загальні питання, повідомлення, результати якихось заходів, може цікаві речі про котів (чому ні!). А методика, навчальні технології, філософія НУШ - про це в цьому загальному форумі не варто, для цього має бути щось інше, професійне. І вже абсолютно точно, що це не спільне інформаційне поле з предметниками старших класів. Початкова школа має мати власну методичну структуру.


Додаток 1

Навчальна технологія "Котенято нашого класу"

Реалізується в форумі класу щорічно.

Учасники подають розповідь (можна з відео) про свого кота чи кішку, як вони показують свій характер і розум. Принагідно треба пояснити різницю.

Кожна розповідь одержує лайки, що становлять рейтинг цього посту. Голосування відбувається тиждень. Переможець одержує почесне звання "Котенято року", що дійсне до проведення наступного конкурсу.

Додаток 2


Так, тепер пані Ольга Мирошникова з нами як автор. Ольга. Велком, велком... До спільної праці.



Немає коментарів:

Дописати коментар