Чи ще скоріше СтаРШ - стара радянська?
А як дізнатись? Дійсно, які можуть бути тут критерії, об'єктивні характеристики? Зараз дізнаємось...
Принаймні, що думають про це колеги-практики. По різних форумах і, до речі, з дуже різними результатами за тиждень голосування. Я коментувати не буду, підіть подивіться самі яке там голосування і які дискусії.
Сайт, Форум, Уміти, Вчитель, Позашкілля.
Треба сказати, що я себе підвірив по тексту Концепції, мовляв, чи дійсно те, про що я сказав в пості голосування - це дійсно важливі компоненти?
1. Учнівське самоврядування
Щодо самоврядування є єдиний абзац:
В управлінні школою братиме участь громадське самоврядування працівників закладу, учнів та їхніх батьків. Колегіальним органом батьківського самоврядування закладу освіти в Новій українській школі є батьківська рада.Мабуть, як у батьків рада (і в місцевій громаді, і в регіоні, і в Києві), то і у учнів має бути так само учнівська рада? Головний орган того самого учнівського самоврядування? Зважте, не у щось там десь гратись, а брати участь в управлінні свого закладу освіти. Готуватись до управління своєю громадою і країною. Це серйозно, це дуже серйозно. Можна й так сказати: нема учнівської ради - нема НУШ.
2. Газета
Газета не згадана жодного разу. А "комунікац" - вісім. От підіть і погляньте по тексту. Ви пересвідчитесь, що саме шкільна газета, як вона є, може (і має!) показати нам наочно всі ці аспекти чи засвідчити рівень їх розвитку в цій школі. А як її нема? То де той рівень і де ті аспекти? Тоді знов те саме: нема газети - нема НУШ. Курка і яйце? А що дивного, це ж життя.
А самоврядування без газети - це що? Це та сама іграшка, яку пропонують дитині, щоб вона не заважала дорослим. Втім, самоврядування не можна побачити, його треба вивчати в різних проявах і це непросто. А газета - ось воно. Одного перегляду за п'ять хвилин вистачить, щоб зрозуміти, що це і для чого. Звісно, за умови, що є певний досвід. Порівняння шкільних газет.
3. Методоб'єднання
Нарешті, методоб'єднання теж не згадано в Концепції. А "метод" - чотирнадцять разів. Але на чому всі ці згадки сходяться чи куди ведуть? Ну звісно, що в ту самоврядну клітинку, осередок, що його можна назвати кафедрою чи лабораторією, методоб'єднанням чи Школою передового досвіду. Яка об'єднує вчителів в пошуку тут і зараз саме тих "метод" навчання, що... Ну і той самий висновок, що без якоїсь інституції, що опікується і розвиває отой самий "метод" тут і зараз, саме в цій школі, НУШ як такої не може бути.
А побачити цей напрямок роботи де? В газеті. Так само, як і самоврядування, методична робота має бути висвітлена, обговорена по-серйозному. Ні, не в коридорі між уроками, а в газеті. А може в форумі? А яка різниця між форумом і газетою? Треба запустити, попрацювати і порівняти - все буде ясно.
4. Далі буде?
Ну от, проголосували - і що? О, тут є ідея, що пов'язана саме із Самоврядуванням, Газетою і Методоб'єднанням. Ті з колег, що голосував за той чи інший інститут НУШ, одержать персональне запрошення до тематичної дискусії з умовною назвою "Чи можемо ми щось зробити задля ...". Ну для відповідного інституту, його поширення, вдосконалення, розвитку. Як взагалі, в рамках тої умовної чи ситуативної робочої групи, так і персонально - в своїй школі. Зрозуміло, що це діалектика. І так само зрозумілий перший крок: сформулювати власну позицію. Це вже початок дискусії, то зрештою і руху?
5. Далі було, а що?
По-перше, при цьому тексті накопичилось 52 перегляди. Як подумати, то це мізер, ну у порівнянні з деякими каналами на ЮТюбі. Але ж я міряти на класи, то майже три. За радянськими стандартами чи реаліями, а вже як за сучасними, то не знаю. До цього ще повернемось, а зараз ходім по голосуванням.
Самоврядування (натискайте на малюнок, щоб збільшити):
Газета:
Методоб'єднання:
Я не буду коментувати, бо вважаю за краще, щоб це зробили ті, хто прочитає. Ну обміркували добряче і відповіли собі на поставлене раніше запитання, що можна зробити, аби такий от реальний, сьогоднішній стан (як би його не називати - поганим, нормальним чи чудовим) покращити. Моя відповідь: треба поговорити про це, бо саме з цього починається будь-яка реальна робота. Так, у відповідному форумі. Найкраще - в шкільному. Бо реальні зміни у реальній школі може зробити тільки її колектив. Педагогічний, батьківський, учнівський.
А на Самоврядуванні помітили? Ну продовження теми... Приєднуйтесь, будь ласка.
18.05 тему завершуємо. Маємо тут 60 переглядів і по різних форумах лайки, а також невеличкі дискусії, але головний результат очевидний: зробити щось нехай невеличке, але конкретне для своєї школи, щоб наблизити її до НУШ, ніхто не хоче. Йдеться про газету чи учнівське самоврядування, тим більше - про більш складне питання, пов'язане з роботою методоб'єднань, ну нема у людей розуміння. що ніхто ззовні їм той НУШ не буде і не може збудувати, як в них до тої справи практичного інтересу нема.
23.05 Ми продовжили розмову на цю тему і переглядів тут стало 121.
25.05 А от ще в ту ж тему. Тут вже сьогодні 169 переглядів.
18.06 184 перегляди. Без реакції.
Немає коментарів:
Дописати коментар